מהן 5 הסיבות העיקריות להתקרחות שיער? קליניקה לטיפול בהתקרחות
top of page
חיפוש

מהן 5 הסיבות העיקריות להתקרחות שיער?

עודכן: 19 ביולי 2023


רוב הגברים מאבדים בין 50 עד 100 שערות כל יום. נשירת השיער בכמות זו בדרך כלל לא מורגשת במיוחד מכיוון ששיער חדש צומח בו זמנית. אז מתי מתרחשת נשירת שמורגשת יותר? היא מתרחשת כאשר שיער חדש לא ומח בו זמנית.


אז מה הגורמים העיקריים להתקרחות?

מהן 5 הסיבות העיקריות להתקרחות שיער?
מהן 5 הסיבות העיקריות להתקרחות שיער?

1. תורשה, או במילים אחרות, גנטיקה משפחתית.

זוהי הסיבה השכיחה ביותר לנשירת שיער ובדרך כלל היא מתרחשת ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים עם הגיל. בשפה המקצועית, התקרחות זו נקראת "התקרחות אנדרוגנית", ומדובר בהתקרחות גברית ובהתקרחות נשית. התקרחות מסוג זה באה לידי ביטוי על ידי דפוסים חזותיים מוגדרים מאוד, אצל גברים יתן להבחין בנסיגה לאחור של קו השיער ובאזורים גדלים ומתרחבים בקרחות שיער אצל נשים בדרך כלל התקרחות זו תבוא לידי ביטוי בשיער דליל יותר ויותר עם הזמן בדילול יתר בחזית הראש.


2. אירוע חריג המלווה בבהלה, לחץ ודאגה קיצונית.

לעיתים אנו עוברים אירועים קיצוניים מטלטלים בחיינו המלווים בהלם מוחלט, בין אם מדובר בהלם פיסי או הלם רגשי. אירועים מסוג זה עלולים להוביל לנשירת שיער המתרחשת בדרך כלל מספר חודשים לאחר האירוע. רוב נשירות השיער הנגרמים בעקבות אירועים חריגים אלו ברובן נשירות שיער זמניות.


3. תסרוקות וטיפולי שיער קיצוניים.

תסרוקת קיצונית לדוגמא משיכת שיער בעוצמה רבה לאורך זמן או צביעת שיער עם אחוזי חמצן גבוהים במיוחד או בתדירות גבוהה מאוד עלולים לגרום לנשירת שיער. נשירת שיער מסוג זה נקראת נשירת מתיחה, מכייון שברוב המקרים מתרחשת לאחר מתיחת שיער בחוזקה. חשוב לציין שישנן מקרים שמדובר בנשירת שיער זמנית בלבד אך במקרים של יצירת צלקות בקרקפת, נשירת השיער תהיה לצמיתות.


4. שינוי מצב ההורמונלי בגוף ושינוי במצב הרפואי.

מגוון רחב של שינויים במצב ההורמונלי או במצב הרפואי עלולים להוביל לנשירת שיער זמנית או כרונית. מהם אותם שינויים שעלולים להיות? לדוגמא בזמן הריון המצב ההורמונלי הגוף האישה משתנה, כולל לאחר לידה, בזמני גילאי מעבר או שינויים בבלוטת התריס.


5. נטילת תרופות ותוספי תזונה.

קיימות תרופות שאחת מן תופעות הלוואי שלהן גורמות לנשירת שיער, לדוגמא חלק מהתרופות להתמודדות בדיכאון, בבעיות לב או בדלקות פרקים עלולות להוביל לנשירת שיער. בנוסף, טיפולים כנגד מלחמה בסרטן המלווים בקרינה לראש עלולים להוביל לאי צמיחה חדשה כפי שהיתה לפני הטיפולים.



אז מה השיטה האפקטיבית ביותר לטיפול בהתקרחות שיער? גלו כאן >



91 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Marble

WE WORK WITH THE BEST PRODUCTS 

bottom of page