איך מעלימים כתמי פיגמנטציה מעור הפנים? ביופפטיקס, דרמלוסופי
top of page
חיפוש

איך מעלימים כתמי פיגמנטציה מעור הפנים?

עודכן: 19 ביולי 2023

כמעט כולנו מכירות את זה שאנחנו לא יכולות לצאת מהבית בלי מייק אפ... והיינו ממש רוצות רק למרוח קרם פנים ומקדם הגנה ופשוט לצאת מהבית! אבל להרבה מאיתנו- אין אופציה כזו כי גוון עור הפנים שלנו הוא לא אחיד

וזה מבאס ולא נראה טוב בעייננו. ככל הנראה בגלל היווצרותם של כתמים על העור, הנקראים גם פיגמנטציה.

אז איך זה קורה, למה ואיך ולעזאזל אפשר להיפתר מזה או לפחות לגרום לפנים שלנו להיות בגוון אחיד?

איך מעלימים כתמי פיגמנטציה מעור הפנים?
איך מעלימים כתמי פיגמנטציה מעור הפנים?

הכתם נוצר מריכוז של פיגמנט כהה בשם מלנין באזור מסוים בפנים/בעור בכלל,

ובדרך כלל זה יקרה בעקבות:

1. חשיפה לשמש ללא הגנה ובעקבותיה מצטברים תאים שמייצרים את אותו פגמנט המלנין הגורם לכתם על העור.

2. סיבות הורמנליות או מחלות מסוימות שבעקבותיהן יש פעילות יתר של אותם תאים.


חשוב להבין - התפקיד של פגמנט המלנין הוא הכרחי בכדי להגן על העור מפני נזקי קרינת UV (שמש). כאשר אנחנו נחשפים לשמש ללא הגנה מספקת- תפקיד העור להפריש כמויות גדולות של מלנין כדי להצל על השכבות הפנימיות וכך בעצם להגן מפני הקרינה, מה שנקרא- שיזוף.


אז ראשית, הטיפול הכי טוב הוא כמובן מניעה וזאת על ידי מריחת קרם הגנה לפנים בכל יציאה מהבית. יש לשים לב שהקרם הנבחר מכיל לפחות SPF 30 ואני ממליצה גם לבחור אחד כזה שיתאים לסוג עור הפנים- כך שאם העור שלנו שמן, פחות יתאים קרם שמנוני שיגרום לנו להרגיש מבריקות ומיוזעות. לכן, כדאי מאוד לעשות אבחון סוג עור פנים אצל קוסמטיקאית מוסמכת וכך להתאים את הקרם הכי נכון עבורכן באופן אישי.


לאחר שהבנו שמריחת קרם הגנה הוא הכרחי בכדי שלא נעמיק את הכתמים הקיימים ובכדי שלא יווצרו כתמים נוספים- ישנם תכשירים מצוינים להבהרת הכתמים/פיגמנטציה וכמו כן- תכשירים המעכבים את ייצור המלנין אבל עדיין לא מפריעים להגנה מפני נזקי הקרינה.

לאחר מחקרים רבים בנושא, היות ואני מאוד סובלת מפיגמנטציה בפניי וגם מעצם המקצוע שלי הגעתי למסקנה שלא כל קרם שמוצע בשוק באמת יעבוד ויבהיר את הפנים.

אחד הדברים החשובים שלמדתי והשכלתי להבין הוא, שלא תמיד המטרה תהיה הבהרה- כיוון שאם מישהי הינה כהת עור (כמוני לדוגמא) הסיכוי להעלים את הכתם לחלוטין- מה שנקרא להבהיר אותו לגמרי הוא כמעט על סף הבלתי אפשרי ולכן המטרה תהיה יותר "לשזף" את הפנים לגוון אחיד כך שהכתם "ישתלב" עם צבע הפנים ולא יהיו אזורים בהירים ואזורים כהים.

ובעבור תוצאה כזו, זכיתי להכיר את הסרום Glowing tan | גלאוינג טן של ביופפטיקס BIOPEPTIX.

הסרום המופלא הזה, מכיל MSH (הורמון מגרה מלנוציט)היוצר סימולציה של מלנין, הגנה על ה- DNA וכך הוא מצפה אותו במלנוציט ואז נוצר גוון שזוף לעור ומתקבל מראה של גוון אחיד. הסרום משמש כמעטה הגנה. נוגד דלקת (אחראי על רמת הציטוקינים) וגם- יוצר גלואו מהמם על הפנים!


סרום של ביופפטיקס
סרום של ביופפטיקס

אם המטרה היא נטו הבהרת הפנים- גם כאן נכנסים סרומים נוספים של ביופפטיקס – כמו פוליברייט ואיבן טון- שהם זוג סרומים שיעבדו נפלא יחד:

פולי ברייט - מכיל שילוב רב-עוצמה של מרכיבי הבהרה ומעכבי טירוזינאז הכוללים חומצה קוג'ית, חומצה אזלאית. חומצה גליקולית מסייעת למניעת חסימת הנקבוביות, מאיצה את תהליך ההבהרה הכולל ופועלת בשילוב עם החומצה הסליצילית להשגת קילוף אחיד - מעבר לבהרה הוא מצוין גם כמחזק פילינג, מסייע למניעת חסימת הנקבוביות ועוד

איבן טון - מעכב את הסינתזה של המלנין בתוך העור. מכיל אלפא ארבוטין מתות לבן


בנוסף, אני גם אמליץ לכאלו שהפיגמנטציה שלהן קלה יחסית על קרם ההבהרה מבית חוה זינגבוים - White & Bright cream | קרם וואיט אנד ברייט - מבהיר כתמי פיגמנטציה קיימים, מעכב הופעה עתידית של כתמי עור, מאחד את גוון העור ומשפר את אלסטיות ומוצקו העור.


231 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Marble

WE WORK WITH THE BEST PRODUCTS 

bottom of page